Lägg till din rubriktext här

Köpvillkor

Kalmar Chokladfabriks köpvillkor

Här hittar du information om våra allmänna köpevillkor för privatpersoner.

Har du frågor angående vårt sortiment eller din beställning är du välkommen att kontakta oss via info@kalmarchokladfabrik.se .Vår ambition är att besvara ditt mail inom 24 timmar på vardagar.

Beställning & orderbekräftelse:
Beställning görs via vår webbshop på www.kalmarchokladfabrik.se. Vid beställning via webshopen träffas ett avtal om köp när du bekräftat ditt köp i kassan. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@kalmarchokladfabrik.se – uppge ordernumret samt ange vad som är fel. Har du inte fått någon orderbekräftelse så har ordern inte kommit in till oss – kolla din skräppost eller ta kontakt med oss så hjälper vi dig. Beställning kan även göras via e-post till info@kalmarchokladfabrik.se

Är du under 18år måste du ha målmans underskrift för att handla i butiken.

Priser
Samtliga priser i vår webbshop för privatpersoner är angivna i SEK och är inklusive moms. (12% på livsmedel och 25% på övriga artiklar). Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående avisering samt för eventuella prisfel. Frakt tillkommer.

Betalning
Vi erbjuder flera betalningssätt i vår webbshop: kreditkort, faktura via Klarna eller direktbetalning via din bank.

Klarna Checkout användarvilkor Klicka här

Leverans och frakt
Vi samarbetar med DHL vilket är tryggt och snabbt inom Sverige. Paketet levereras till ditt närmaste DHL Service Point-ombud, och du hämtar ut det på en tid som passar dig. Avisering kommer via sms, e-post eller brev. Du kan närsomhelst se status på din order. Spårning görs med kollinummer, på www.dhlservicepoint.se eller ring, 0771-345 345 för mer info.

Skulle din order överstiga möjligheten för att skicka som paket pga. exempelvis övervikt kontaktar vi dig för andra alternativa fraktlösningar.

Länder:
Kalmar Chokladfabrik AB levererar endast inom Sverige för privatpersoner.

Fraktkostnad:
Fraktavgift: 59 kr inom Sverige
Fraktfritt för alla beställningar över 600 kr ink. moms inom Sverige.

Beräknad leveranstid:
1–3 dagar med reservation för slutförsäljning samt eventuella förseningar hos fraktbolag. Vi styrs av fraktbolagens leveransgarantier gällande utdelning (DHL).

Förseningar:
Vi gör vårt bästa för att leverera i tid. Tyvärr uppstår ibland förseningar ändå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss för förseningar. Om det sker förseningar från Kalmar Chokladfabrik så meddelar vi dig naturligtvis direkt.

Ej uthämtat paket:
Om leveransen inte blir uthämtad debiterar vi dig 295 kr för den extra kostnad som det innebär för oss att hantera ordern. Du blir också debiterad för varorna som vi kasserar. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.

Information om skadat gods:
Transportskador måste fotograferas och skall rapporteras till DHL chaufför när godset mottages. Vänligen informera oss om skadan inom 24 timmar genom att maila oss på info@kalmarchokladfabrik.se. Ange både ordernummer och kolli-id.

Öppet köp och ångerrätt:
I Sverige har man ingen ångerrätt på livsmedel som är undantaget i lagen. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se).

Vid köp av chokladprovningar och aktiviteter gäller ångerrätt till 72h innan bokningsdatum.

Reklamation:
Om du vill reklamera din vara ber vi dig meddela oss via mail på info@kalmarchokladfabrik.se ange ordernummer samt varför du inte godtar varan och på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Sänd även fotografi på produkten. Ange även telefonnr till dig så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se).

Vid tvist:
Vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (www.arn.se).

Force majeure:
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Kalmar Chokladfabriks kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Kalmar Chokladfabrik befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Integritetspolicy
När du gör ett köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna behandla din order och genomföra köpet, hantera uppdateringar av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Kalmar Chokladfabrik. Läs hela vår Integritetspolicy här